Pages

Saturday 19 January 2013

ကၽြန္မႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ



မဂၤလာပါရွင္..
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္..


ၾကားေနက် အလြယ္ကူဆံုးစကားေလးေတြပါ.. ေလာကဝတ္လို႔ပဲဆိုဆို.. လူ႔က်င့္ဝတ္လိုပဲ ဆိုဆုိ.. ေန႔စဥ္လူမႈဘဝထဲ ျမင္ရ ၾကားရေနတဲ့ အလြယ္ကူဆံုး စကားလံုးေတြပါ.. အဲဒီစကားလံုးေတြကို ႏႈတ္က လြယ္လြယ္ ထြက္နိုင္ၾကသလားလို႔.. ေမးၾကည့္ရင္ .. ထြက္နိုင္တယ္လို႔.. လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား. ေျဖၾကဦးမွာပါ.. အဲဒီလိုပဲ.. ကၽြန္မလည္း အရင္က ထင္ျမင္ခဲ့ဖူးပါတယ္.. အဲလို ထင္ျမင္ မိတယ္ဆိုရင္.. တစ္ခ်က္ေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ၾကတာေပါ့.. Customer Service ဆိုတဲ့ သင္တန္းေတြ.. ဘယ္မွာလာ  ေပၚေပါက္ လာႏိုင္မွာပါလဲလို႔..



အရင္က ကၽြန္မ.. အဲဒီလို service ေပးရတဲ့ အလုပ္ဆိုတာကို လြယ္ကူမယ္ ထင္ခဲ့ဖူးတယ္.. ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ တကယ္တမ္း လုပ္ျဖစ္ၿပီဆိုေတာ့မွ .. အရမ္းကို ခက္ခဲမွန္း သိလိုက္ရတယ္.. ကၽြန္မလုပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီက.. အထူးသျဖင့္ေတာ့.. customer ကို service နိုင္နိုင္ေပးရတဲ့.. လုပ္ငန္းတစ္ခု.. အဲဒီလုပ္ငန္းရဲ႕ operation ပိုင္းကို တစ္ခါမွ မဝင္ေရာက္ဖူးခဲ့ေတာ့.. service ေပးျခင္း ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းေတြ၊ နည္းနိႆယေတြ ဘာတစ္ခုမွ မသိခဲ့ပါဘူး.. သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေျပာေျပာေနတဲ့.. smile.. smile... ဝီစကီ.. ဝီစကီ ဆိုတာေတြနဲ႔.. ေတာ္သင့္ရံု လူမႈဆက္ဆံေရးေလးနဲ႔.. ရီျပရတာေတြနဲ႔.. ထင္တစ္လံုး ရမ္းေနတဲ့ ကၽြန္မ.. service ဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္.. service ေပးျခင္းရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို.. လက္ေတြ႔က်က် သိျမင္လိုက္ေတာ့မွ တကယ္ မလြယ္မွန္း သိလာခဲ့ရပါတယ္..



မဂၤလာပါရွင္.. တဲ့.. ေဘးက သူငယ္ခ်င္းေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏႈတ္က ခ်ိဳသာတဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကား.. ေဘးခ်င္းယွဥ္ရပ္ေနရတဲ့ ကၽြန္မ.. ႏႈတ္က ေစ့လို႔.. ေျပာထြက္ ခက္ေနခဲ့တယ္.. ရွက္ေနခဲ့တယ္.. ရီျပႏိုင္ဖို႔ ေဝးစြ.. ကိုယ္နဲ႔ မသိမကၽြမ္း.. မေျပာမဆိုဖူးတဲ့ သူေတြနဲ႔ စကားေျပာဆိုဖို႔၊ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ရဲ႕ service ပိုင္းကို customer ဆိုတဲ့ လူသားေတြ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရေစဖို႔.. အလြယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ မဂၤလာပါရွင္ ဆိုတာကိုေတာင္.. ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစား ထြက္ယူခဲ့ရျပန္တယ္..



ကိုယ္ကို ကိုင္းလို႔.. ခ်ိဳသာတဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကား.. ေဖာက္သည္လို႔ ေခၚတဲ့ customer ေတြ.. စိတ္ေက်နပ္ေစဖို႔.. service ေပးတဲ့ လူေတြရဲ႕ တာဝန္ေတြကို.. ကၽြန္မ.. ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ခဲ့ရတယ္.. မဂၤလာပါရွင္.. ဘာအကူအညီမ်ား ေပးရမလဲရွင္.. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္.. ေျပာေတာ့ အလြယ္ေလး စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို.. ကၽြန္မ .. ကၽြမ္းဝင္မႈ ရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ခဲ့ရတယ္.. ကၽြမ္းဝင္မႈ ရွိလာျပန္ေတာ့.. လည္ဝယ္လာေအာင္.. သြက္လက္လာေအာင္.. ထပ္ ႀကိဳးစားရျပန္တယ္.. အဲဒီလိုေတြ.. ေလ့က်င့္ရတာမ်ားလာေတာ့.. ေျပာဆိုဆက္ဆံရတာ မ်ားလာေတာ့.. customer service ဆိုတဲ့ စကားလံုး၊ customer service ဆိုတဲ့ အရည္အေသြးကို သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္လို႔ လာခဲ့တယ္..



အခ်င္းခ်င္းေတြထဲမွာ.. service ေပးေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ စကားေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့တယ္.. ခံစားခ်က္ေတြ ရင္ဖြင့္ခဲ့ၾကတယ္.. ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း.. စကားလံုးအတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ.. ေပးဆပ္ျခင္းေတြ မ်ားခဲ့တယ္.. ကိုယ္က သူမ်ားအႀကိဳက္ လိုက္လို႔.. သူမ်ားကို ကူညီတယ္ဆိုေပမဲ့.. ကိုယ္လိုအပ္ရာကို ရရွိဖို႔ ႀကိဳးစားမႈေတြထဲမွာ.. တခါ တခါ.. အႏွိမ္ခံရတာမ်ိဳး.. ျပႆနာ အရွာခံရတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရတာေတြကို.. ၾကားခဲ့၊ သိခဲ့ရတယ္.. လူတစ္ကိုယ္ စိတ္တစ္မ်ိဳးဆီမို႔.. အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အဖံုဖံုေသာ လူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတာေၾကာင့္.. ေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳၾကသလို.. စိတ္သေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသာလူေတြနဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာလည္း.. သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ ေျပာစကားေတြနဲ႔.. အၾကားအာရံု ဝ ခဲ့ရတယ္.. အဆိုးဆံုးကေတာ့.. ခင္မင္ရာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြေရွ႕မွာ.. customer ကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးရတာပါပဲတဲ့.. မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေရွ႕.. ကိုယ္က သူမ်ားရဲ႕စိတ္အလိုကို လိုက္.. သူမ်ားအတြက္ လိုအပ္တာကို ေအာက္က်ိဳ႕ခံ ကူညီရတာမ်ိဳး.. အေပါင္းအသင္းေတြ ေရွ႕.. ရွက္စရာေကာင္းတာေလာက္.. ခံစားရတာ.. မရွိဘူးဆိုတဲ့ စကားေတြ.. ၾကားသိခဲ့ရတယ္..



ျပန္စဥ္းစားေတာ့လည္း ဟုတ္သားပါ.. အိမ္မွာ၊ လမ္းမွာ၊ ေက်ာင္းမွာ.. ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္.. ကိုယ္က မ်ားေသာအားျဖင့္.. ထားရွိခဲ့တဲ့ မာန္မာနက.. service ဆိုတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို လုပ္တာနဲ႔.. ကိုယ္ေပၚ ပါလာတဲ့ မာန္မာနေတြကို ခဝါခ် ခ်န္ထားခဲ့ရတယ္.. ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိဖို႔.. တခါ တခါက်ေတာ့ ေအာက္က်ိဳ႕ခံျခင္းေတြ ထားရွိရတယ္တဲ့.. အဲဒီလိုပဲ.. ကၽြန္မတို႔ ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ေနတဲ့ customer is always right ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာရေအာင္.. Age of the customer ဆိုတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ.. ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္.. ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းေတြ တည္ေဆာက္မွသာ.. ျဖစ္နိုင္တာမို႔.. ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္.. ငါစြဲေလး အရင္ေဖ်ာက္ၿပီး.. customer စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ေပးရျပန္တယ္.. ဒီလို.. ဒီလို.. ေအာက္က်ိဳ႕ခံမႈ မ်ားစြာနဲ႔.. တည္ေဆာက္ရတဲ့.. ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းကို.. တခါ တခါ စိတ္ညစ္ရေပမဲ့.. ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့.. ကၽြန္မတို႔အတြက္.. အက်ိဳးမ်ားစြာကို ျဖစ္ထြန္းေစတယ္ဆိုတာ.. သိျမင္လာခဲ့ျပန္တယ္..



လူကို လူက သင္ယူတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို.. ဘယ္ေနရာမွာမွန္း မသိ.. ကၽြန္မၾကားဖူးခဲ့တယ္.. ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ မွန္ပါတယ္.. ကၽြန္မတို႔ မသိတဲ့ ပညာရပ္ေတြကို.. ကၽြန္မတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြဆီကပဲ.. ျပန္လည္ သင္ယူခဲ့ရတာမ်ားတာကိုး.. အဲဒီလို သင္ယူရတဲ့ အထဲမွာ.. အခေၾကးေငြနဲ႔ သင္ယူရတဲ့ သင္တန္းေတြ ရွိသလို.. အခေၾကးေငြ ေပးစရာ မလိုတဲ့.. သင္တန္းေတြလည္း မ်ားစြာ ရွိတယ္ဆုိတာ.. အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား လူတိုင္း သိၾကပါတယ္.. အဲဒီထဲမွာမွ.. ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ေျပာဆိုေနထိုင္ေရး၊ ဆိုတာေတြက.. သင္တန္းဆိုတာ ရွိရင္ေတာင္.. မ်ားေသာအားျဖင့္ ထိေရာက္မႈ မရွိႏိုင္ပါဘူး.. စာအုပ္ေတြထဲမွာ.. သင္တန္းေတြထဲမွာ.. သင္ၾကားျပသထားတာေတြက.. တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ လက္ေတြ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အံဝင္ဂြင္က် မျဖစ္တာေတြ .. အမ်ားႀကီးရယ္ပါ.. အဲဒီလို အံေခ်ာ္ေနတဲ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး.. အတတ္ပညာေတြကို.. ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔.. အမ်ားဆံုး ပညာေပး၊ အသံုးခ်ႏိုင္တာက.. ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းေတြဆီကလို႔ေတာ့.. ကၽြန္မရဲ႕ သီးသန္႔အျမင္ေလးနဲ႔ ျမင္မိျပန္တယ္..



လူတကာ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္.. ေျပာဆိုေပါင္းသင္းဆက္ဆံတတ္တဲ့သူဟာ.. ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားစြာရတယ္လို႔လည္း.. စာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ.. ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္.. အဲဒီလိုပဲ.. ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေကာင္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ကလည္း.. စကားအေျပာအဆိုေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္တယ္ဆိုတာလည္း သိခဲ့ရတယ္.. စကားတစ္ခြန္းကို ေျပာဆိုတဲ့အခါ.. လူတစ္ဖက္သားက ကိုယ့္ဖက္ပါလာေအာင္ စည္းရံုးႏိုင္ျခင္းကလည္း.. ကၽြမ္းက်င္တဲ့ elocutionist ျဖစ္ဖို႔ အရည္အခ်င္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ျပန္တယ္ေလ.. အဲလိုအရည္အခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရဖို႔ဆိုရင္.. အိမ္တြင္းပုန္း၊ အလုပ္စားပြဲမွာထိုင္.. အဲလိုေနရံုနဲ႔ မရနုိင္ဘူးဆိုတာ.. customer service ဆိုတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္လာေတာ့မွသာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျမင္လာခဲ့ျပန္တယ္..



အခက္အခဲတိုင္းကို ပါးနပ္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔.. အေျပာအဆို ၾကြယ္ဝဖို႔.. လူအမ်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ညက္ေညာဖို႔.. သင္ၾကားေပးလိုက္သလို ျဖစ္တဲ့.. ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းဆိုတာ.. စဥ္းစားၾကည့္ရင္.. အျပင္မွာ အခေၾကးေငြ ေပးၿပီး တက္ရတဲ့ သင္တန္းေတြထက္ကို ပိုၿပီး အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစဖို႔ supporting ေကာင္းေကာင္းေပးတဲ့  ေနရာတစ္ခုဆိုတာ.. service ပိုင္းမွာ လုပ္ကိုင္မိမွသာ ကၽြန္မ ေသခ်ာ သိလာခဲ့ရတယ္.. အရင္က အရာရာကို.. မာနတစ္ခုနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာေတြ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့.. မာနဆိုတာ.. ေနရာတိုင္း မထားေကာင္းဘူးဆိုတာ သိလာရသလို.. ညက္ေညာတဲ့ ျပည့္ဝတဲ့ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈကို ရရွိလာေအာင္ ေပးစြမ္းႏိုင္တာ.. ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြကလို႔ သိျမင္လာခဲ့တယ္..



 ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစ... ဝန္ေဆာင္မႈေၾကာင့္.. တခါတခါ စိတ္ညစ္ရတာေတြ ရွိလာခဲ့ရင္ေတာင္.. ကၽြန္မအတြက္.. အေတြ႔အႀကံဳ၊ ဗဟုသုတ တိုးစရာ.. အေျပာအဆို ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္စရာ.. စိတ္ထားတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရာ.. ေနရာလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး.. အခုဆို.. ကၽြန္မ.. service ဆိုတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို သေဘာက်ႏွစ္ၿခိဳက္လို႔ လာခဲ့ပါတယ္.. ကၽြန္မအတြက္.. ကၽြန္မလို.. တခါတခါက်ရင္ ငါဆိုတဲ့ အစြဲေလး ရွိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္.. အရာရာမွာ.. ငါဟာ ဘာမွ မဟုတ္ပါလားဆိုတဲ့ အသိအျမင္ေလးရယ္.. လူၾကားထဲ တိုးေပါက္ေအာင္.. စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မဲ့ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈေတြကို.. သင္ယူတတ္ေျမာက္ႏိုင္မယ့္.. ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းဆိုတာကို.. အခုဆို.. ကၽြန္မ.. သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္လို႔ လာခဲ့ပါေတာ့တယ္..





စာၾကြင္း။    ။ မာနကေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ လုပ္ငန္း လုပ္ေနတုန္းသာ ခဏခ်န္ထားခဲ့ျခင္းပါ။







ေကပိုး
9:50 PM.
19.1.2013.
(စိတ္ထဲ ရွိရာ ေရးသည္။)

3 comments:

  1. တကယ့္ကို မွတ္သားထိုက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္ေလးပါပဲ ။

    ReplyDelete
  2. သာမီးေရ....၀န္ေဆာင္မႈဆုိတာ တကယ္အေရးၾကီးပါတယ္
    အုိမားလဲသိထားေပမယ္႔ဒီပုိစ္႔ေလးဖတ္ျပီးပုိျပီးသိလုိက္ရတယ္
    အုိမား.......အာဘြား.......

    ReplyDelete
  3. မေရ..တကယ္ကုိ ေကာင္းတဲ႔ပို႔စ္ေလးပါပဲ...မုိးနတ္လဲ စိတ္၀င္စားတယ္
    မ၀င္စားလုိ႔က မရဘူးရယ္...မုိးနတ္တုိ႔အိမ္က စီးပြားေရးအရ အဲဒိ၀န္ေဆာင္မွဳ
    ဆုိတာက တပါတည္းတြဲပါေနတယ္..ခ်န္ခဲ႔လုိ႔မွမရတာ...
    တန္ဖုိးရွိတဲ႔ ပိုိ႔စ္ေကာင္းေလးပါပဲမ......:)
    ခင္တဲ႔...မုိးနတ္

    ReplyDelete